tisdag, januari 20, 2009

Ryan lägger av ?!

Vad ska man tro ? Virrpannan, geniet och fyllbulten Ryan "my name is not Bryan" Adams meddelar via bloggen att han lägger ner musikkarriären. 

Problem med hörseln.
Ingen sentida musiker har väl levt upp till myten ( den om sex&drugs, alltså) så bra som Ryan och nu lägger han av pga en svår öronsjukdom kan man läsa i bladet.
Ryan - som spottade ur sig skivor i en takt som gjorde att jag kände mig överdoserad - kan ju inte lägga av! Inte på grund av hörsel.
Inte för att jag inte förstår honom. Det låter som ett klokt och moget beslut. Stämmer bara så dåligt med both ends burning filosofin. 

He will be sadly missed, som vi säger i Six Feet Under kretsar ..
Jag är glad jag hann se honom.
Den där gången med Cure-Johnny på skittråkiga Globen Annexet (vilket as-trist ställe!)

Då han visserligen var på ett "elektriskt" humör,  men ändå levererade en fantastiskt inlevelsefull Oh, My Sweet Carolina samt på sitt medvetet amerikanska ignoranta men charmerande sätt ( I heard she died..Ingrid ? ?..  right??)  ge Astrid Lindgren en sista hyllning .
(Det här var dagarna efter hennes död)
Nu ska Ryan skriva böcker istället. Den första finns redan ute, "Infinity Blues". Får kolla hos Uppsala English.