måndag, oktober 20, 2008

Dj -debuten (nåja) är nära..

En hemlig dröm. Att Deejaya. Har visserligen testat - i offentliga sammanhang- en gång, men misslyckades då kapitalt.
-Spela Elvis, skrek publiken och jag hade mycklet lite av den varan i skivbacken...Spela en vals, skrek en annan. Tillslut spelade vi Manic Depression (som går i valstakt..om man anstränger sig) med Jimi Hendrix. Ridå. Turligt nog var vi två som spelade, och delade på kritiken efteråt. Aldrig mer, sa jag då.

Nu är det annorlunda. Publiken (gästerna) är känd och den är homogen i sin smak, vilket är tacksamt.
Tillställningen är en fest ( utan sittning) för två 50-åringar. Tänkte lägga upp det enligt följande match-schema:

Period 1: blandad feelgood förvärmar musik.
Inte nödvändigtvis dansbara låtar, mera udda tracks som: Deep Purples "Strange Kind of Woman" , Neil Diamond, udda Queen låtar som Your My Best friend", CCS och en del modernt.
"Oj, den här låten" - är kommentarer man hoppas på.

Period 2: Om det blir dansläge, vilket jag förmodar och hoppas.
Souldominans: Midnight Train To Georgia. Amy W, Motown & Northern Soul blandas med glada svenskar som "Ge Bullen ett ben" med Dag Vag.

Period 3:Slutspurt:
Tunga saker från förr.Luftgitarrläge. Pugh,Clash och Ebba Grön.Nostalgi.
Sista låt: Ryska nationalsången

Övertid: Hoppas slippa, men är jag kvar bland de sista tappra (ska komma ihåg att skriva in sista-låt-tid i kontraktet)
när skurhinken och plastpåsar för tomglas och burkar dyker upp, så spelar jag :
Sweetheart like you- Bob Dylan
Parisianne Walkways- Thin Lizzy

3 Comments:

At 1:01 em, Blogger Elin i Björken said...

Låter som en jättekul fest. Var blir den? ;o)

 
At 1:23 em, Blogger Fredrik said...

en samlingslokal, i svartbäcken...men jag vet inte hur stor den är eller vilken anläggning som krävs.

 
At 2:45 em, Blogger Elin i Björken said...

hyr rökmaskin, vet ja! :o) dina godingar kräva denna maskin ;o)

 

Skicka en kommentar

<< Home