fredag, februari 06, 2009

Get up ,Stand Up

Spotifylista med protestlåtar. 


Bob Marley & The Wailers – Get Up Stand Up
Marvin Gaye – What's Going On
Freda Payne – Bring The Boys Home
Bob Dylan – Masters of War
The Impressions – This Is My Country
Nina Simone – Strange Fruit
The Clash – Clampdown
Lucinda Williams – For What It's Worth
Bright Eyes – When The President Talks To God
Cat Power – Fortunate Son
Public Enemy – Fight the Power
John Lennon – Gimme Some Truth
Neil Young – Ohio
The Pogues – Streets of Sorrow / Birmingham Six
The Turtles – Eve of Destruction (mono)
Sillstryparn – Doin The Omoralisk Schlagerfestivalblues


12 Comments:

At 4:33 fm, Blogger Elin i Björken said...

Du har glömt Rage against the machine: Killing in the name

 
At 6:51 fm, Blogger Fredrik said...

det finns många som inte är med, eller är bortvalda.
Rage against tillhör inte mina favvisar

 
At 8:49 fm, Blogger Fredrik said...

men jag önskar att Spotify vore rikare på Billy Bragg låtar.

 
At 4:56 em, Blogger Elin i Björken said...

Just ja! Billy Bragg. Vilka minnen!

 
At 4:57 em, Blogger Elin i Björken said...

Men kolla tidiga Cake. Inte som Billy Bragg, men härlig ändå!

 
At 4:58 em, Blogger Fredrik said...

vet inte vem/vilka det är? politiskt ??

 
At 5:32 em, Blogger Elin i Björken said...

Nej, inte politiskt...du känner säkert igen nån låt. Han har tex gjort en suverän tolkning av I´ll survive

 
At 5:34 em, Blogger Fredrik said...

Ska kolla, alltid kul med covers,
men han platsar tydligen inte bland protestsångarna.
Nu skickar jag ut en ny lista..droger

 
At 5:37 em, Blogger Elin i Björken said...

Jag vill ha en lista med melodifestival genom tiderna. Kan du inte ordna en sån? :oP

 
At 5:41 em, Blogger Fredrik said...

gärna, men det blir i så fall en lista med Monica Zetterlund, Svate Thuresson, family four o tommy körberg och Claes göran hedenström . De av senare datum känner jag till så dåligt. Kicki, Bettan o Lotta och de där, du vet.

 
At 3:54 fm, Blogger Elin i Björken said...

Jag är tacksam om du utelämnar Kikki Betta och Lotta och andra dansband.

 
At 6:22 fm, Blogger Fredrik said...

jag trodde alla tre vunnit medlodifestivalen ? Tillsammans , eller t o m var och en för sig ?

 

Skicka en kommentar

<< Home