tisdag, augusti 08, 2006

Sommarläsning

Har inte gjort några större upptäckter denna sommar. Har läst Crumley, Stieg Larsson, Peter James och några till, som jag förmodligen förträngt eftersom jag inte minns dem. Crumley är ju bra, men det vill sig inte riktigt mellan honom och mig. Lite för smart dialog, lite för bright. Trots fylla,droger och depresioner. Stieg Larsson överraskade mig med "Män som hatar kvinnor". Hoppas uppföljaren är lika bra. Jag har precis kommit in i första kapitlet. Mer om Larsson senare. Peter James skriver om Brighton. Påminner en hel del om Coben. Inte en lugn stund med andra ord. Hyfsad bok, men det är enligt min smak för många trådar, för mycket "effekt".
Läste också en glamrock-roman "Johnny Come Home" av Jake Arnott. Kändes som Gary Glitters "Här är dit Liv". Fast den var riktigt bra! Rekommenderas.