fredag, april 07, 2006

Sångtexter del 2

Ledin är i farten igen. Ni har säkert hört den. Gi -la-la-la läget. Säger inget mer. Kom bara att tänka på Jakob Hellmans "Hon har ett sätt" från debut LP´n Stora Havet ..." hon har ett sätt att säga "hmm" jag inte trodde fanns" ...och .." fråga efter hennes namn vet jag inte om jag ska. Är lite rädd att hon ska heta något som inte låter bra". Vacker. Begåvat och t o m på rim.
Jämför texterna och begrunda det faktum att Ledin idag är en våra högst betalda artister med eget skivbolag (iofs hans frus) medans Jacob Hellman förmodligen fortfarande jobbar kvar på långvården. Ni kanske tycker jag är taskig mot Sandvikens finest. Och det är jag. Han är en usel artist. Ledin ligger dessutom ohyggligt illa till hos mig efter hans sponsring av DIF Hockey. Ledin köpte reklamplats för sitt förra album hos Djurgården (på Tellans målvaktensmask !) Ingen fel i det kanske , men är man hedersmedlem i Brynäs IF´s supporterklubb så gör man inte så. Att skylla tilltaget på bolaget (dvs, hustru Stickans-Marie Ledin-Andersson) är bara löjligt. Definitivt visade han "true colours" där. Pengarnas. Borde därför genast ha blivit degraderad eller utesluten, om det vore någon stil på klubbens styrelse. Men dom gjorde väl som alla andra, köpte plattan på macken.