lördag, augusti 02, 2008

Viva La Vida

Kan inte bestämma mig för om Coldplay går framåt eller bakåt med senaste plattan ?
Violet Hill ( den som så generöst släpptes gratis på bandets hemsida) låter faktiskt som Supertramp/City Boy ( om någon minns dem? )  eller Pink Floyd ( anno The Wall) inledningsvis. Titelspåret är dock lika vackert som vanligt, finstämt och med den vingliga falsett - rösten som jag lärt mig älska. Life in Technicolor låter experimentell och bra, likaså Lovers in Japan. Måste lysna mera...

4 Comments:

At 4:38 fm, Blogger Elin i Björken said...

Fast om jag ska välja så väljer jag Radiohead framför Coldplay. Radiohead är "svårare", men på nåt sätt djupare. Vinglig röst, men med musik som stöttar på ett helt annat sätt än Coldplay.

Man måste traggla sig igenom "In Rainbow" några gånger, men sen sitter den som ett plåster och helar själen. Prova "Jigsaw falling into place" som första låt om du är ovan.

 
At 5:30 fm, Blogger Fredrik said...

Jag köpte ok computer när den kom, men den fastnade inte trots flera lyssningar. Det är något med Radiohead som jag inte kan ta till mig. Fast jag vet inte vad det är. Är inte överförtjust i Coldplay heller faktiskt, de känns fortfarande som ett singelband ( inget fel i det iofs) men jag älskar hans röst. Vad tycker du om Death Cab ?

 
At 8:39 fm, Blogger Elin i Björken said...

Håller med om att Radiohead inte är så lättillgänglig.

Death Cab för Beauties har jag inte lyssnat så mycket på. Bra tips!

 
At 8:40 fm, Blogger Elin i Björken said...

err Cuties :D

 

Skicka en kommentar

<< Home