tisdag, augusti 12, 2008

Utmaning inför hösten?

Fick en fråga via en tidning som jag kommer att vara med i ....och det krävdes ett snabbt svar: Vilken är din största utmaning inför hösten? Hjälp.... vilken fråga till en som lever i ett mycket kort tidsperspektiv. I morgon eller nästa vecka på sin höjd.
Men jag kom faktiskt på något. Jag har länge gått och tittat på min vinylspelare,det gamla skrället med spräckt stift, mina (många !) vinylskivor, den gamla tunga förstärkaren..vad ska jag göra med skiten. Allt står - pga platsbrist - i sonens rum och används inte. Jag vill inte göra mig av med grejerna heller, framförallt inte de älskade skivorna. Hustrun tycker allt ska bort eller stuvas undan på vinden. Sonen hatar prylarna ; - Du använder dem ju inte, säger han.Släng skiten! Idag kom dessutom Inell Young singeln som jag beställt ( min nya vurm är 70-tals soul ) och den vill jag ju spela direkt!

Så det är dax att agera.

I morgon är det jag som åker ner och inhandlar en ny skivspelare ( med usb kontakt), en mini-förstärkare och fräcka småhögtalare och sen kopplar jag ihop allt i arbetsrummet med datorn och mp3-samlingen. Komplett ! Det blir lite snickrande för att få upp hyllor till skivorna, men det får bli min utmaning inför hösten. Jag är så tacksam för att jag fick frågan...verkligen.

3 Comments:

At 5:20 em, Blogger Elin i Björken said...

*sniff* Jag GAV bort alla mina vinyler (massor med kartonger) förra sommaren för jag tänkte att jag aldrig kommer att kunna göra något med dem ändå.

Fast nu har jag slutat sörja. Gjort är gjort och de kom till STOR glädje för killarna som fick dem.

 
At 5:48 fm, Blogger Fredrik said...

Nej!!! Att du kunde
....Men egentligen är det väl så är det är
..allt har sin tid.
Eller som Sven Ingvars säger : "Varför ska man sörja tider som har flytt"

 
At 5:12 em, Blogger Elin i Björken said...

*ggaaah* Ingen Svensktopp/dansbandscitat, thank you very much!

Nej, det svider lite att vinylerna är borta, men jag tänker på buddismen: Endast den som inga ägodelar har är fri.

Att ge bort vinylerna var att bli fri från ett antal kartonger med skivor jag trodde jag aldrig skulle lyssna på igen.

 

Skicka en kommentar

<< Home