söndag, juni 15, 2008

Six Feet Under- You will be sadly missed

Läste precis mitt gamla inägg om TV serier som man kan köpa på DVD box ( eller ladda ner från Pirate Bay om man är av den sorten, och det händer ju att man är det) Jag var skeptiskt. Framförallt till Ned och Brenda och det faktum att de så för bra ut. Som sånadär Sex in The City eller Desperate Housewifes figurer. Snyggisar, dvs snyggare än folk i allmänhet är ( Desperate är helt dock OK och den andra har jag inte sett, men ni förstår vad jag menar) . Så jag bedrog mig! SFU kvalar med lätthet in på min topp tre lista (får dela tredjeplatsen med Sopranos) Visst, det är lite långtråkigt ett tag i mitten, men sen är det KVALITET. Sista avsnittets sista 6 minuter ( ni kan se det på youtube) är nog det bästa jag sett i den här genren. Jag brukar inte grina framför TV´n ( om det inte är Sport) men nu bölade jag hejdlöst ! Clare ( Shes leaving Home) tog farväl och sen utspelar sig resten av livet till tonerna av den oerhört vackra Breathe Me (Sia) Men det jag alltid kommer att ha med mig från SFU är Pappa Nathaniel (som dör avsnitt 1 , men är med som spöken serien igenom) som får mig att tro på det Dylan sjunger: Death Is Not The End

5 Comments:

At 2:34 fm, Blogger Elin i Björken said...

Jag har knappt hört talas om serien, nu måste jag nog ta tag och kolla på den.

Ett sommarprojekt?

 
At 6:34 fm, Blogger Fredrik said...

absolut ! Hela säsong 1 finns för 199 på Ginza

 
At 3:59 em, Blogger Elin i Björken said...

Så där ja! Nu är boxen beställd tillsamman med Fåret Shaun 5. Det blir kalas, det!

Tack för tipset!

 
At 2:54 em, Blogger Elin i Björken said...

Fick hem boxen med Six Feet Under idag. Får se om jag mäktar med ett avsnitt idag.

Folk säger ju att det är en Sverigematch ikväll. Kan gissa att Gubben min vill kolla.

 
At 3:02 em, Blogger Fredrik said...

TV´n är upptagen ikväll, t o m för SFU!

 

Skicka en kommentar

<< Home