måndag, juli 16, 2007

Camilla Läckberg

Har aldrig läst henne tidigare men när hustrun lånade "Tyskungen" av en bekant så passade jag på. En spännande historia som bottnar i andra världskriget med fokus på motståndet i Norge och de svenskar som försökte hjälpa. ...men intrycket av att CL skriver för barn irriterar. Allt är övertydligt förklarat och det fullkomligt haglar av snusförnuftighet och plattityder.Värsta Hildebrant varningen utfärdas därför.
Synd. Historien är spännande, det är bra berättat med ett driv som får en att vilja fortsätta och jag kan förstå varför Camilla Läckberg är läst av så många.Ungefär som Hollywood film.

2 Comments:

At 12:03 em, Anonymous Anonym said...

Hej,

Jag skulle vilja skicka dig ett oredigerat förhandsexemplar av pseudonymen Tim Davys debutroman Amberville. Det är en skruvad, filosofisk gangsterhistoria som handlar om ondska. Utgivning 2 oktober på Albert Bonniers Förlag.

De kommande fyra delarna avhandlar godhet, frihet och öde.

Kontakta mig gärna med adressuppgifter så skickar jag ett exemplar.

Mvh,

Victoria, victoria@zebrasthlm.se

 
At 1:30 em, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home