tisdag, juni 16, 2009

Radio, Radio

Börjar känna mig gammal och obekväm...eller vad man nu ska kalla det då man tycker radion (P3) är för "frispråkig".
Jag hatar verkligen moralism, verkligen, men när man på P3 ( minns ej vilket program) finner det nödvändigt att ingående förklarar termen " feltching" på bästa familjetid ( sen eftermiddag, då man är på väg hem från skolan med sin tonåring i bilen) tycker t o m jag att det gått långt. Kanske för långt ?
Jag menar; OK för analsex, avsugningar och knullkompisar, jag står ut med det, det är vardagsmat.
Det är sånt som de frigjorda P3 ungdomprogramledarna älskar att småputtrigt fnissa åt.
De som är frigjorda.
Unga & Moderna.
Inte ämnen som inbjuder till vidare småsnack i bilen, kanske.
Men jag kan hantera den här nya frigjordheten i radion utan problem.
Dock tror jag tonåring störs mer än mig. Han vrider snabbt av volymen, och muttrar ett surt:
"– P3! " varje gång sexsnacket drar igång.
Han vill inte höra sådant.
Med kompisarna möjligen, men INTE tillsammans med den åldrande fadern. Det blir pinsamt.
Men, om valet står mellan den vedervärdiga reklamradion ( som är sååå klädsamt väluppfostrad- för att inte säga trist- vad gäller sex) och Public Service, så är mitt val alltid P3. Feltching-snack till trots

4 Comments:

At 7:38 fm, Blogger Elin i Björken said...

Jag har också svårt att lyssna till P3 nu förtiden. Jag har också tänkt att radiokanalen inte längre är för min åldersgrupp utan för någon annan än mig, vem vet jag inte.

Till och med "Lugna favoriter" är bättre än Morgonpasset nu för tiden.

 
At 8:04 fm, Blogger Fredrik said...

vill han höra bra musik så är alternativen få..
vad är lugna favoriter ?

 
At 8:08 fm, Blogger Fredrik said...

MAN..menade jag förståsss.. inte han.

 
At 8:34 fm, Blogger Elin i Björken said...

Lugna favoriter är en radiokanal. Det finns de här hemma som garvar åt mig och tycker jag är gammal när bilradion är inställd på den kanalen.

Själv tycker jag att det är OK musik. Lite blandad kompott, men inte så tjafsigt mellan musiken.

 

Skicka en kommentar

<< Home